Rondtrekken in Spanje en Frankrijk

16/17 oktober

Dinsdag 16 oktober

De geplande fietstocht is in het water gevallen, want het heeft de hele nacht en ochtend geregend. De was die ik gisteren heb gedaan hangt kletsnat aan de draad. We doen het dus maar op ons gemakje, alhoewel Bart het niet kan laten om in de regen te gaan zwemmen. ' Heel vreemd, maar er was niemand anders aan het zwemmen', zegt hij als hij later nat en bibberend terugkomt. Ik hou me wat bezig met het bewerken van foto's.

Na de middag klaart het op en wandelen we naar het dorpje la Isleta. We willen iets drinken op een terrasje aan zee, maar er wordt ons door de ober verteld dat we dan ook iets moeten eten. Het is half drie, eind oktober en niet druk. Heel vreemd dat we niet gewoon iets kunnen drinken. Er is verder geen barretje te vinden, dus wandelen we langs het strand en de rotsen terug naar Los Escullos, onderweg regelmatig stilstaand voor een foto.

Bart weet altijd wel een kortere weg te vinden, ook al moet ik dan soms op handen en voeten de rotsen over! Toch weer zo'n 10 km gewandeld. We hebben geen zin om deze avond te koken, dus besluiten we uit eten te gaan in het restaurant op de camping. Voor andere restaurants zouden we de auto moeten nemen, maar we zien er tegenop om heel de boel weer in te pakken, enkel om te gaan eten. Een zeer vriendelijke ober beveelt ons het dagmenu aan voor €12,50 pp inclusief een drankje. We nemen allebei vooraf een salade caprese, als hoofdgerecht gegrilde kip met frietjes voor Bart en inktvis voor mij. Als toetje een ijstaartje met chocolade en 2 witte wijn. Totaal dus € 25,- voor een prima maaltijd en vriendelijke service.

17 oktober

Vandaag is het een stralende dag. De zon schijnt volop en we stappen eindelijk weer op de fiets voor een tocht van 73 km en 913 hoogtemeters naar het dorpje Agua Amarga en terug. Mijn nek is helaas nog steeds pijnlijk, maar het is genieten op de fiets! Dit natuurpark is echt mooi met afwisselende landschappen, herders die met hun hond de geiten hoeden, de rust en het zonnetje. We houden even halt bij het dorpje Los Albaricoques, waar de beroemde regisseur Sergio Leone en acteur Clint Eastwood verschillende scènes uit hun spaghetti Western A Fistful of Dollars hebben opgenomen. Ze filmden hier vanwege het landschap ( dat veel leek op het Amerikaanse Westen), maar ook vanwege de goedkope arbeidskrachten. De economie in Almeria ontwikkelde zich in de jaren 60-70 razendsnel door de western filmindustrie. Er zijn uiteindelijk meer dan 400 films opgenomen in de omgeving van Almeria.

Als we in Agua Amarga aankomen hebben we honger. In mijn ooghoeken zie ik ineens iets felgroens op een witte muur. Ik draai om en zie een grasgroene kameleon tegen de muur geplakt hangen. Hij blijft rustig zitten als ik een foto van hem maak. Wellicht is hij het gewend om de aandacht te trekken, alhoewel je van een kameleon zou verwachten dat hij wit zou zijn tegen een witte muur. Het dorpje is niet groot, maar heeft een mooi strand en ziet er wel gezellig uit. Op internet hebben we een goed tapas restaurantje gevonden, waar we dus naar op zoek gaan. We hebben deze vakantie nog geen tapas gegeten. Helaas een tegenvaller. Het restaurant is geslossos! Sterker nog: we vinden geen enkel ander restaurant dat geopend is, behalve een pizzeria! Uiteindelijk zitten we dus aan een tafeltje in de schaduw in Spanje, Italiaans te eten, wat overigens wel lekker was! Na het eten rijden we via een andere weg terug naar de camping, waar we nog eens luieren aan het zwembad. Het zal waarschijnlijk voorlopig de laatste zwembad-dag zijn, want de weersvoorspellingen geven flinke regenbuien de komende dagen. We hebben op internet gekeken of ergens in de buurt het weer beter is, maar overal in Spanje ( behalve nog zuidelijker) is het zwaar bewolkt met regen. We hebben daarom het plan om morgen de stad Almeria te gaan bezoeken.

Groeten Bart en Angelique

Linda

En den Bart is het Proefkonijn van je fotoshoppen ?maar wel prachtige foto's

Gerry

Leuk hoor die foto's! Moet je mij eens uitleggen hoe dat werkt ?. Hopelijk niet teveel regen voor jullie. Geniet samen! Groetjes Gerry

@nton

Tja....voor goed weer moet je nu in Nederland zijn hoor....strálende blauwe luchten en temperaturen man...goh...daar hoef je niet zo ver voor weg hoor hahaha. Maar...reizen jullie nog maar lekker ff door saampies en tot de volgende verhalen voor de volgende " inkijk" Doeoeiii weer.

Gabrielle

Hier in Australië hebben we inmiddels al een week of 2 alleen maar regen. Heel saai. Dus ik hoop dat dat jullie bespaard zal blijven.

Richard

Neem wat regen mee. Het is hier mog steeds kurkdroog.
Nog veel plezier!